PILATES

pilates


Tο Pilates ως θεραπεία για την αντιμετώπιση και την πρόληψη τραυματισμών

 

Η μέθοδος Pilates διαμορφώθηκε από τον Joseph H. Pilates περίπου ενενήντα χρόνια πριν. Είναι ένα σύστημα ασκήσεων διάτασης και ενδυνάμωσης που κρατά το σώμα σε καλή φυσική κατάσταση, δυναμώνει και τονώνει τους μυς, βελτιώνει τη στάση του σώματος, χαρίζει ευλυγισία και ισορροπία αλλά και συντονίζει το μυαλό με το πνεύμα.

images (2)

Με την συχνή εξάσκηση στην μέθοδο του Pilates μπορείτε να δημιουργήσετε ένα γερό, λεπτό, ισορροπημένο σώμα. Μειώνει τις πιθανότητες τραυματισμών και βοηθάει στην απομάκρυνση των μουδιασμάτων και των πόνων. Επίσης μειώνει τον κίνδυνο σωματικής βλάβης όχι μόνο κατά την διάρκεια της εξάσκησης αλλά και σε οτιδήποτε άλλο κάνετε. Λίγες βδομάδες μετά το ξεκίνημα της κανονικής εξάσκησης το Pilates δημιουργεί μακρείς λεπτούς μυς χωρίς τον κίνδυνο να αποκτήσετε ογκώδες υπεραναπτυγμένο σώμα.

Pilates-Ring-Circle-Magic-Exercise-Equipment-Inner-Thing-and-Total-Body-Workout-Best-Fitness-Circle-Great-for-Obliques-Legs-Arms-Butt-and-Calves-Variable-Resistance-for-Y

Έχει παρατηρηθεί κατά καιρούς ότι πολλοί αθλητές παγκοσμίου επιπέδου χρησιμοποιούν την μέθοδο του Pilates ως ένα μέρος της προπόνησης τους. Ωστόσο, η μέθοδος Pilates είναι ένα είδος άσκησης που απευθύνεται σε όλους ανεξάρτητα με το επίπεδο φυσικής κατάστασης στο οποίο μπορεί να βρίσκεται ο καθένας. Σίγουρα θα ξέρετε ότι το Pilates είναι ένας πολύ καλός τρόπος εκγύμνασης αλλά ένα ακόμα βασικό στοιχείο αυτής της μεθόδου είναι και η αντιμετώπιση των σωματικών προβλημάτων που μπορεί να προκύπτουν από τον σύγχρονο τρόπο ζωής. Αποτελείται από 500 περίπου ασκήσεις ακριβείας στις οποίες δεν συμμετέχει μόνο το σώμα αλλά και η αντίληψη μας.

Παρόλα αυτά έχουν δημιουργηθεί ορισμένα ερωτήματα γύρο από αυτήν την πολυσυζητημένη μέθοδο. Μπορούμε να θεωρήσουμε το Pilates εκτός από γυμναστική και θεραπευτική μέθοδο;

Η απάντηση σαφώς και είναι θετική καθώς με την ποικιλία των ασκήσεων που διαθέτει μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τραυματισμούς και μυοσκελετικά προβλήματα. Με το Pilates βελτιώνεται η σωστή στάση του σώματος και αυτός είναι ένας καθοριστικός παράγοντας για την αποφυγή τραυματισμών. Επίσης μέσα από την βελτίωση της ευλυγισίας, της ισορροπίας αλλά και της ενδυνάμωσης μπορούμε να αποκαταστήσουμε παλιούς τραυματισμούς αλλά και να αποφύγουμε καινούριους.

fitball-brazos

Από την πρώτη στιγμή η αίσθηση που αποκομίζει ο ασκούμενος μετά από κάθε μάθημα είναι αυτή του πλήρους φυσιοθεραπευτικού μασάζ με θεραπευτικά αποτελέσματα, τα οποία διατηρεί και για τις επόμενες μέρες χωρίς να νιώθει πιασμένος ή καταπονημένος. Ακόμα σε συνδυασμό με άλλες μεθόδους εφαρμόζεται σαν θεραπευτική μέθοδος από φυσικοθεραπευτές και χειροπράκτες σε ανθρώπους που έχουν υποστεί τραυματισμούς εφόσον είναι σχεδιασμένη με τέτοιον τρόπο ώστε να δυναμώνει το μυοσκελετικό.

power-Yoga1

Επίσης ένα ακόμα ευεργετικό προτέρημα με την μέθοδο του Pilates είναι η αύξηση της δύναμης και η σταθερότητα του κορμού που είναι αναγκαία για να στηρίξει και να προστατεύσει τη μέση από βλάβη αλλά και για να βοηθήσει τη γενική ευθυγράμμιση της στάσης και να επιτρέψει μεγαλύτερη ελευθερία κίνησης στους γοφούς. Επομένως η καλύτερη πυρηνική σταθερότητα (ενδυνάμωση κοιλιακών και ραχιαίων μυών) μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες σωματικού τραυματισμού. Επίσης η συχνή αυτή βελτίωση μπορεί να σας βοηθήσει και από προβλήματα της πλάτης από τα οποία μπορεί να υποφέρετε. Έτσι λοιπόν δεν είναι τυχαίο που οι περισσότεροι γιατροί συστήνουν την μέθοδο Pilates ως τρόπο θεραπείας και αποκατάστασης.

 

Καλή γυμναστική!

images (8)